7 kwietnia 2013

Transfer na materiał


Dzisiaj coś innego niż zwykle:). A to dlatego, że obserwując Wasze blogi nie mogę się nadziwić jak piękne  szyjecie, ozdabiacie, robicie na drutach lub szydełku itd. 
Pozazdrościłam i postanowiłam, że czasami zrobię coś "kobiecego" do swojego domku, a nie tylko szlifowanie i klejenie drewna, haha.
Postanowiłam, że za pomocą transferu metodą nitro, ozdobię lnianą serwetę.
Wzór pobrałam z super strony http://www.graphicsfairy-diy.com
 


Potrzebne będą: 


  • materiał bawełniany lub lniany
  • nadruk z drukarki laserowej w lustrzanym odbiciu 
  • rozpuszczalnik nitro
  • wacik lub szmatka do nanoszenia nitro
  • taśma malarska
  • łyżka do dociskania druku

Wykonanie:
 
 
  1. Wycięłam wzór pozostawiając 2-3 cm margines
  2. Przyłożyłam wzór wydrukowaną stroną  do materiału 
  3. Przykleiłam kartkę do materiału taśmą malarską, by nie przesuwał się podczas transferu
  4. Wacik zmoczyłam i nanosiłam  nitro na kartkę. Kartka nie może być bardzo mokra.
  5. Delikatnie dociskałam wzór na kartce do materiału. Trzeba uważać by nie rozmazać wzoru. Delikatnie podważyłam róg kartki by sprawdzić czy wzór jest odbity.
  6. Po zdjęciu kartki, zaprasowałam wszystkie wzory.
 

W ten sposób zdobiłam materiał pierwszy raz i nie jest to trudne. Tak samo przeniosłam wzór na świeczki. 
I też wyszło fajnie!
Teraz na pewno będę korzystała z takiego zdobienia. 


Miłego tygodnia!!! B.



7 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten efekt:)Wspaniale wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Twoje wzory. Prześliczne. Skorzystam na 100%. Dziękuję.

      Usuń
  2. Acha! Ten tutorial sobie zapisuję. W końcu ktoś mi to łopatologicznie i prosto wytłumaczył :-) Może się skuszę nawet w wolnej chwili (a ja mam takie w ogóle?).

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie musisz znaleźć taką chwilę. Fajna sprawa. Ja lubię robotę z drewnem, ale takie koronkowe prace też mnie odstresowują:)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudnie! a to musi byc druk z laserowej?nie moze byc tuszem??

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, witam:))
    Pooglądałam sobie trochę, pobuszowałam na Twoim blogu- PODOBA mi się:))
    Pozdrawiam
    M.Arta

    OdpowiedzUsuń
  6. System przenoszenia grafiki na materiał przy użycia żelazka pamiętam jeszcze z młodzieńczych lat. Kiedyś to się nazywały prasowanki i dobrze przylegały do materiału https://ctnbee.com/pl/kolekcje/materialy-do-szycia/ zastygając po krótkiej chwili. Dziś stosuje się już prasy jeśli myślimy nawet o małej produkcji koszulek.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście i zostawicie po sobie ślad w postaci komentarza :) Uwielbiam je czytać :)