15 kwietnia 2014

Kajmakowe tartaletki

Dzisiaj coś na słodko. 
Ostatnio piekłam różne, przeróżniste ciasta i pomyślałam, że fajnie by było podzielić się z Wami moim przepisem na kajmakowe tartaletki. 
Są lubiane przez dzieci, bo słodkie, ale i przez dorosłych łasuchów.
Właściwie przepis jest taki sam jak na mazurek kajmakowy, czyli kruche ciasto i kajmak.
Dekorujemy ciacha jak lubimy i jak umiemy. 
Pełna dowolność:)


 Składniki:
CIASTO:
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 szklanki mąki
  • pół kostki masła
  • 3żółtka
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • 3 łyżki śmietany
WYPEŁNIENIE:
  • puszka masy krówkowej
  • migdały
  • skórka pomarańczowa
 
Ze  wszystkich składników wyrabiam ciasto jak na szarlotkę lub kruche ciasteczka.
Każdą tartaletkę smaruję tłuszczem i posypuję bułką tartą.
Cieniutko wylepiam ciastem całą foremkę.
Wstawiam do lodówki na 20 min.
W tym czasie nagrzewam piekarnik do temp. 190 stopni C.
Przed włożeniem do piekarnika nakłuwam je widelcem.




Piekę około 20 -25 min. Ale sprawdzam by się nie spaliły.
Brzegi muszą być zarumienione.


 Zalewam migdały wrzątkiem i obieram je ze skóry.


 Wykładam gotowy kajmak (można zrobić samemu). 
Dawno temu w szkole, gotowałam kajmak z mleka i cukru. 
To była jazda bez trzymanki: dwie godziny mieszając przy garnku, by kajmak się nie przypalił. :)



Dekoruję według uznania:)
SMACZNEGO

Mam nadzieję, że będą smakowały, bo my je uwielbiamy.

Miłego dnia,
Beata


7 komentarzy:

  1. O! To pomysł idealnie dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatkoooo, tos mi narobila smaka. Kajmakowe-najlepsze. Po Swietach zrobie;))

    OdpowiedzUsuń
  3. aż mi ślinka cieknie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślałam, że to świąteczne mazurki :) Kiedyś trzeba będzie spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je zrobię na Święta, żeby każdy miał swojego mazurka. :)

      Usuń

Dziękuję, że ze mną jesteście i zostawicie po sobie ślad w postaci komentarza :) Uwielbiam je czytać :)